Kreativt fellesskap med online kunstuttrykksgruppe

03.03.2021
Utendørs utstilling
Utendørs utstilling

Som resten av landet, ble Ullern Frivilligsentral stengt 12. mars 2020. Det resulterte i en ny type kunstuttrykksgrupper. Vi omgjorde noen av de pågående kunstuttrykksgruppene til online gjennom Zoom, med en bratt læringskurve for oss gruppeledere, sier Irene Schmeling, Elin Backer og Lilly Raknes.

Et år etter, 10. mars 2021, starter vi opp en ny online-gruppe basert på erfaringene med kunstuttrykk-grupper i året som har gått.


Deltakerne får tilsendt en materialpakke i forkant av Digital Kunstuttrykk og møtes på nettet ukentlig i 5 uker.

Den 6. og avsluttende gangen møtes deltakerne fysisk og stiller ut bildene sine utendørs.

Ved evaluering av den første gruppen sier deltakerne:

– Det har gitt en følelse av fellesskap, til tross for fysisk avstand, og at vi likevel kommet nær på et vis, selv digitalt. Jeg liker fokuset. Det ble overraskende bra med lite tekniske avbrytelser.
Jeg føler at vi ble godt kjent selv om vi ikke møttes fysisk før siste gang. Det var godt med
tilstedeværelse og fellesskapet i prosessen og det var morsommere enn jeg hadde forestilt meg.


– Det jeg sitter igjen med fra min egen prosess er en følelse av å kjenne meg selv bedre - mer i kontakt med meg selv. At det var et fint fellesskap i det kreative arbeidet. Det har gitt meg en økt bevissthet på hvor jeg ønsker å gå videre. Jeg kjenner stor glede og takknemmelighet for denne fine erfaringen. Stikkordene er fokusskapende og klarhet!


– Det jeg tar med meg videre er mer bevissthet rundt det å kjenne etter hvordan jeg egentlig har det. Verdien av delinger og gjensidighet. Gruppen har gitt meg mot til veien videre.
Mer inspirasjon til prosessen videre i tillegg til mer kreativitet.
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang